مهم ترین نیازهای عاطفی

زوج های خوشبخت

مهم ترین نیازهای عاطفی

محبت

  • محبت یعنی یه لبخند ساده.
  • محبت یعنی یه سلام گرم.
  • محبت یعنی لذت خوردن یه چایی ایرانی توی یه عالمه برف.
  • محبت یعنی یه خانواده کنار هم غذا بخورن.
  • محبت یعنی یه دوست دارم ساده از ته دل.
  • محبت یعنی خریدن یه شاخه گل برای کسی دوستش داری.
  • محبت یعنی وابسته شدن به کسی که دوسش د اری
  • محبت یعنی آروم کردن کسی که تو قلبته.
  • محبت یعنی من نگران مشکلاتی هستم که تو با آن رو به رو هستی و هر زمانی به من نیاز داشته باشی،در کنارت خواهم بود.
  • محبت یعنی احترام گذاشتن به همه.
  • محبت یعنی تو برای من مهم هستی و من به تو توجه دارم.
  • محبت یعنی قلبت عاری از کینه باشه.
  • محبت یعنی برگزیدن و ترجیح دادن محبوب بر همه‌ی تعلقات.
  • محبت یعنی موافقت و هم سویی با محبوب در حضور و غیاب.
  • محبت یعنی انصاف در معاشرت ، همدردى (با دیگران ) در سختى ها.

محبت یعنی یه حسی که تمام تاریکی ها رو میزداید و روشنی به ارمغان میاورد این تفسیر من از این کلمه پر معنیه. احساس محبت یک احساس ارتقا پیدا کرده از احساسات انسانی در طول زمان است. در واقع انسان پس از رفع نیازهای اولیه، خوراک و پوشاک و تولید مثل، نیازمند امنیت و عاطفه است. رشد احساس محبت در این قالب به وجود آمو و به مرور گسترده شد.

نکته مهم در تجربه احساس محبت، انتظار نداشتن است.

محبت عبارت است از: صفا و خلوصِ دوست داشتن و به هیجان آمدن خواست و میل درونی و قلبی برای محبوب، بروز و ظهور خواست و میل قلبی به سبب وابستگی و دلبستگی به محبوب، میل و اشتیاق پایدار و ماندگار به محبوب و جدا نشدن آن از قلب و بخشیدن بهترین و ارزشمندترین چیز به محبوب که همان قلب است و یک سو شدن همه‌ی خواسته‌ها، اراده‌ها و همت‌ها به سوی محبوب. آنچه که ذهن ما را آرام می کند و احساس محبت واقعی را رشد می دهد، چیزی فراتر از جبران تمام لطف هایمان است. صرف انتظار نداشتن از دیگران، تجربه محبت خالص را در ما به وجود می آورد؛ چه بسا در تمام طول تاریخ انسان های بزرگ و معنوی در تلاش برای محبت بدون هیاهو و جبران بوده اند.

۱-تو برای من مهم هستی و من به تو توجه دارم.

۲-من نگران مشکلاتی هستم که تو با آن رو به رو هستی و هر زمانی به من نیاز داشته باشی،در کنارت خواهم بود.

ارضای جنسی

زمانی که عاشق می شوید، میل به ارتباط جنسی فقط تمایل به نزدیکی بیشتر روحی و جسمی است.خیال بافی های جنسی اغلب وسیله ای برای آرام کردن نیاز جنسی است.هرچه این خیال بافی ها و رویاها بیشتر باشد ،نشانه ی افزون بودن این نیاز شماست و شیوهای که در رویا و تصوراتتان نیازجنسی تان را برطرف می کنید،شاخص مناسب از تمایلات و جهت گیری های جنسی شما به حساب می آید. اگر پس از ارتباط جنسی احساس شادی و خرسندی دارید ونیزدر صورت نداشتن ارتباط جنسی یا نبودن آن به شیوه ی دلخواه تان احساس ناکامی و ناراحتی می کنید، شما به ارضای جنسی نیاز دارید.گفتگو یکی از نیازهای هیجانی و عاطفی مهم شماست که هر کس آن را بهتر برطرف کند،واحدهای زیادی به سپرده ی بانک عشق می افزاید واحتمال زیادی دارد که شما عاشق آن شخص شوید.اگر  گفتگو را تنها به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط و رسیدن به مقصود می دارید،نیاز به گفتگو در شما ضعیف است . اما چنانچه از گفتگو لذت می برید و اگرمدتی با کسی صحبت نکنید احساس ناراحتی می کنید،نیاز به گفتگو یکی از نیازهای مهم شماست.

همراهی در تفریحات

در تفریحات اگر شخص دیگری از جنس مخالف در تفریحات تان به یکی از شما بپیوندد، خطر اینکه عاشق آن شخص شوید ، وجود دارد.همراهی در تفریحات ترکیبی از دو نیاز را برآورده می کند.اول نیاز به تفریح وسرگرمی ،و دوم داشتن همراه و شریک راه. نکته ی مهم این است که اگر کس دیگری غیر از همسرتان شما را در فعالیت های تفریحی مورد علاقه تان همراهی کند و آن شخص از جنس مخالف باشد ، او است که بر میزان سپرده اش در بانک عشق شما می افزاید و این در واقع برای زندگی تان خطرناک است .نکته مهم این است که اگر کس دیگری غیر از همسرتان شما را در فعالیت های تفریحی مورد علاقه تان همراهی کند وآن شخص از جنس مخالف باشد، او است که بر میزان سپرده اش در بانک عشق شما  می افزاید و این در واقع برای زندگی تان خطرناک است.  تفریحی که مطلوب طرفین است و هر دو از آن لذت می برند.این یکی از ساده ترین راه  ها برای افزایش سپرده ی  بانک عشق است.

صداقت و روراستی

جدا از جنبه های عملی صداقت ،شخصی که این نیاز را دارد ، در صورت آگاهی از مهم ترین افکار خصوصی همسرش احساس خوبی پیدا می کند و در صورت پنهان شدن آن ها ،احساس ناکامی می کند .اگر شما نیز این طور هستید ، نیاز به صداقت یکی از نیازهای مهم شماست.در میان عوامل متعدد ایجاد کننده ی جذابیت جسمانی ، وزن بیش از همه مرد توجه است. اغلب همه ی شکا یاتی که شنیده ام مربوط به فقدان جذابیت جسمانی همسر به علت اضافه  وزن است.وقتی همسرتان به کمک رژیم غذایی و ورزش اضافه وزنش را از دست می دهد، دوباره برای شما جذاب می شود. به هر حال نحوه ی لباس پوشیدن، آرایش مو، ترکیب اندام و بهداشت شخصی همگی در جذابیت فرد تاثیر دارند.

حمایت مالی

اگر از همسرتان انتظار دارید برای گذراندن زندگی کسب درآمد کند،شما نیاز به حمایت مالی دارید.همچنین اگر به درآمد خودتان تکیه نمی کنید،نیاز به حمایت مالی دارید.همچنین اگربه درآمد خودتان تکیه نمی کنید، نیاز به حمایت مالی یکی از نیازهای مهم شماست.درآمد همسرتان باید چقدر باشد تا احساس رضایت کنید ودر چه صورتی احساس نا کامی و ناراحتی می کنید؟پاسختان به این سوال در شناخت این نیاز و اینکه بر طرف شده است یا خیر ، به شما کمک می کند.اگر شخصی نیازهای روحی شما را ارضا کند ،ممکن عاشق او شوید.آیا درآمد یا ثروت شخصی جذابیت بیشتری برای شما ایجاد می کند؟ آیا همان شخص بدون پول باز هم بای شما جذاب است؟ پاسخ شما به این سوالات مشخص می کند که تا چه میزان به حمایت مالی نیاز داید. بچه ها نیازهای جدید و زیادی دارند.هم این نیاز به درآمد بیشتر حس می شود وهم مسوولیت ها افزایش می یابد.تقسیمات قبلی کار اکنون ناقص و منسوخ است  و زن و شوهر باید مسوولیت هایی جدید را بپذیرند.

تعهد خانوادگی

تعهد خانوادگی فقط شامل مراقبت از بچه ها غذا دادن ،لباس پوشاندن یا ایمن نگاه داشتن آنان نیست .مراقبت از بچه ها شامل حمایت خانوادگی و پذیرش مسئولیت برای خوب تربیت کردن آنان آموزش ارزش ها ،مراقبت و مشارکت به آنان نیز می شود،یعنی زمان مفید، که با بچه ها صرف می کنید تا به آنان برای کسب موفقیت و مشارکت به آنان نیز می شود، یعنی زمان مفید که با بچه ها صرف می کنید تا به آنان برای کسب موفقیت و شادمانی کمک کنید.مشخص کردن انتظارات و اصول توافق شما با همسرتان قبل از واردعمل شدن او ضروری است. همه ما می خواهیم فرزندانمان موفق باشند.اگر نیاز به تعهد خانودگی دارید ،مشارکت همسرتان بر میزان سپردهی او دربانک عشق می افزاید و غفلت و بی توجهی او به فرزندانتان تهدیدی برای عشق شما دو نفر است.

تحسین

اگر نیازبه تحسین دارید،ممکن است به دلیل تعریف و تمجید همسرتان ازشما،عاشق او شده باشید.بعضی اشخاص تنها عاشق این هستند که به آنان گفته شود قابل تحسین وتقدیرند.اگر شما چنین نیازی دارید،همسرتان باید از انتقاد کردن ازشما بپرهیزد زیرا این عمل آسیب شدیدی به شما می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *