مردان از زنان چه انتظاری دارند؟

مردان از زنان چه انتظاری دارند؟

یکی از موارد مهم در خانواده درمانی مرکز مشاوره گروه همراه شناخت مرد و زن از یکدیگر می باشد .حال هر چه موضوع بیشتر شکافته شود وزوج درمانی با جدیت بیشتری ادامه یابد نیاز به  تفاهم و همبستگی در روابط از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.شناخت روحیه مرد از طرف زن یکی از عوامل مهم تفاهم و ایجاد خوشبختی در زندگی زناشوئی است که رعایت آن از طرف زن  می تواند به یک زندگی موفق همراه با آرامش کمک کند و باعث فراهم آمدن رضایت بیشتری در روابط زناشویی و سبب افزایش عشق مرد  به زندگی گردد که مهمترین آن عبارتند از:

 

ایجاد آرامش در خانواده
مهمترین مسولیت یک زن می تواند ایجاد آرامش در خانواده باشد. و می توان این کار را به سادگی با مرتب و پاکیزه نگه داشتن خانه حس آرامش را ایجاد کرد، ولی وقتی مرد با چهره ژولیده همسر و خانه بهم ریخته مواجه می گردد بر نیروی منفی او افزوده می شود و زمینه برای جهت تنش ایجاد می گردد.

مدیریت و تنظیم برنامه های اقتصادی
توانایی مدیریت و تنظیم برنامه های اقتصادی خانواده توسط زنان بر هیچ کس پوشیده نیست و زنان اگر بخواهند از این توانایی خود استفاده نمایند از هوش و مدیریت اقتصادی بالایی بر خوردارند. زنان می توانند با درک صحیح از وضع اقتصادی خانواده و تنظیم خرج با در آمد و آموزش فرهنگ پس انداز به مردان و تشویق به سرمایه گذاری مازاد اقتصادی و همچنین انگیزه دادن مردان به آینده روشن تر تاثیر بسزایی در پیشرفت خانواده داشته باشند.

ایجاد روابط محکم عاطفی زناشویی
زنان در گرایش مردان به کانون خانواده می توانند موثر عمل کنند. با تسلی دادن و امیدوار کردن او به آینده و گفتگو درباره برنامه های خود و فرزندان مرد را تشویق به تلاش بیشتر در راستای زندگی کنند تا مردان دچار سردرگمی و افسردگی نشوند.

اهمیت روابط جنسی
مسایل جنسی از جمله موارد مهم زناشویی است که باید به آن توجه گردد اگر در این مساله دقت کافی نشود عواقب آن بصورت غرولند و بهانه جوی های بی مورد در زندگی مشاهده می شود .جذبه جنسی زن یکی از فاکتورهای کنترل مرد است و توجه به تناسب اندام هم برای سلامتی مهم است و هم در ایجاد جاذبه جنسی دارای اهمیت بسیاری است .

تلاش در تربیت صحیح فرزندان
یکی از مسایلی که باید مورد توجه زنان قرار گیرد تربیت فرزندان است و بهترین نوع تربیت همراهی دختر با مادر و الگو برداری از اوست و همراهی پسر با پدر و همانند سازی با پدر است . با توجه به اشتغال پدر در خارج خانه و تامین مخارج زندگی مادر می تواند نظارت کاملی بر فرزندان در محیط داخل و خارج خانه داشته باشد و در دوست یابی و درک صحیح مسائل زندگی به فرزندان کمک نماید. البته بدون شک والدین هر دو باید خود را در قبال سرنوشت فرزندان خود مسئول بدانند در غیر اینصورت عواقب تربیت ناصحیح آنها گریبان گیر والدین می گردد.

 مرکز مشاوره روان شناختی پندار
مرکز مشاوره روان شناختی پندار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *